Клуб владельцев и любителей BMW 5 серии admin@bmw5erclub.ru
Регистрация
Форум
Гараж
Сообщество
Сообщения за день
Справка
Правила
Поиск
Панель входа
Вернуться   Клуб владельцев и любителей BMW 5 серии > Мир BMW 5 серии > РЕМОНТ И ОБСЛУЖИВАНИЕ BMW 5 серии > 61; 62 - Общее электрооборудование автомобиля; Контрольные приборы

Ответ
 
Опции темы Опции просмотра
Старый 13.02.2014, 08:44   #1
Ytm Ytm вне форума
Старики-Разбойники
 
Аватар для Ytm
 
В Клубе с: 26.01.2012
Город: Москва, Ново-Переделкино
Возраст: 38
Авто: mb w212
Сообщений: 8,251
Поблагодарили 298 раз(а)
По умолчанию Re: (не проблема) срабатывание АБС

во, из вики:
Emergency stop signal (ESS)

Toyota, Mercedes-Benz, Volvo, and BMW have released vehicles equipped to convey a special light signal when the vehicle is braked rapidly and severely. This is officially referred to as "emergency stop signal", and UN Regulation 48 calls for the lamps providing the ESS to flash at 4 Hz when a passenger car decelerates at greater than 6 m/s2 or a truck or bus decelerates at greater than 4 m/s2. Mercedes vehicles flash the stop lamps for the ESS, while vehicles from the Volkswagen Group of manufacturers (VW, Audi, SEAT and Skoda) flash the hazard flashers.

Other methods of severe-braking indication have also been implemented; some Volvo models make the stop lamps brighter, and some BMWs have "Adaptive Brake Lights" that effectively increase the size of the stop lights under severe braking by illuminating the tail lamps at brighter-than-normal intensity. As long as the brighter-than-normal stop lamps are within the regulated maximum intensity for stop lamps in general, this kind of implementation does not require specific regulatory approval since the stop lamps are under all conditions operating in accord with the general regulations on stop lamps.

The idea behind such emergency-braking indicator systems is to catch following drivers' attention with special urgency. However, there remains considerable debate over whether the system offers a measurable increase in safety performance. To date, studies of vehicles in service have not shown any significant such improvement. The systems used by BMW, Volvo, and Mercedes differ not only in operational mode (growing vs. intensifying vs. flashing, respectively), but also in such parameters as deceleration threshold of activation. Data are being collected and analyzed in an effort to determine how such a system might be implemented to maximise a safety benefit, if such a benefit can be realised with visual emergency braking displays. An experimental study at the University of Toronto has tested stop lights which gradually and continuously grow in illuminated area with increasing braking.

One potential problem with flashing stop lamps in the United States (and Canada) is the regulations that permit flashing stop lamps to be used in lieu of separate rear turn signal and hazard warning lamps.
  Ответить с цитированием
Ответ


Здесь присутствуют: 1 (пользователей: 0 , гостей: 1)
 

Ваши права в разделе
Вы не можете создавать новые темы
Вы не можете отвечать в темах
Вы не можете прикреплять вложения
Вы не можете редактировать свои сообщения

BB коды Вкл.
Смайлы Вкл.
[IMG] код Вкл.
HTML код Выкл.

Быстрый переход

Похожие темы
Тема Автор Форум Ответов Последнее сообщение
E39 5er - Ранее срабатывание ABS Seany 32; 34; 35; - Рулевое управление; Тормозные механизмы; Педальное управление 39 15.08.2013 22:01
E39 5er - Проблема! К о с т я РЕМОНТ И ОБСЛУЖИВАНИЕ BMW 5 серии 8 02.10.2012 13:05
E39 5er - Самопроизвольное срабатывание сигнализации Ultimat32 61; 62 - Общее электрооборудование автомобиля; Контрольные приборы 9 18.06.2012 23:04
E39 5er - Проблема с MID SanchezZz 65; 66; 84 - Аудио, навигация, информационные системы; Круиз-контроль; 0 09.07.2011 15:44
Проблема с ГУР makc_d 32; 34; 35; - Рулевое управление; Тормозные механизмы; Педальное управление 19 21.05.2010 20:27