Re: Характерные болячки и особенности эксплуатации М62 и М62TU.
читаем
The M62 block does not use cast iron liners, which are less able to dissipate heat than aluminum. The aluminum alloy used to manufacture the M62 block contains high levels of silicon (called Alusil). The block is etched to expose the silica, creating a bearing surface in the cylinder. This was an improvement over the earlier M60 V8, that used a Nikasil cylinder wall coating, which deteriorated with the use of gasoline containing sulfur in the nickel plated combustion chambers. All M62 engines produced for the US market were built using Alusil only, which is not subject to the corrosion problem associated with Nikasil. Other countries did get the Nikasil M62 engine though.
BMW slowly stopped using Nikasil in the M62, and in 1997, they issued a service bulletin to state that the M62 engine will no longer use Nikasil from March 1997 on. This applied to all markets.
с марта 97ого уже нет никасила
ну и америкосы шли с алюсилом
Добавлено через 8 минут
а как известно нам по м52 с никасилом не угодаешь...многие на нем накатывает по 350 тысяч и расхода масла нет вообще,а у многих и на 200 тыщах уже хана настает...но по статистике,если с никасилом проблем не возникает,а это впрочем не очень часто бывает,как оказывается,то м52 ходит больше чем м52ту и особенно м54.
Последний раз редактировалось ChipX; 28.01.2012 в 00:06.
|